נעמי גומא ז״ל ונתן בהט

כאן גרו

בית משפחת בהט-גומא: בבית זה מתגורר נתן בהט, מוותיקי הקיבוץ. אשתו של נתן, נעמי גומא, נפטרה בשנת 2022.

נעמי הייתה אשת חינוך ומילאה לאורך שנים תפקיד משמעותי בתחומי החינוך והתרבות בקיבוץ. בתה של נעמי, רננה, ונכדיהם של נעמי ונתן, אור, יגיל ושיר, התגוררו גם הם בקיבוץ. כמו כן, התגוררו בקיבוץ בנו של נתן – רון, בת זוגו ובנותיו, שחזרו לארץ משהות ארוכה בארצות הברית רק שנה לפני השבת השחורה. רון בהט לקח על עצמו את משימת התקומה של ניר עוז מיד לאחר השבת השחורה.

7.10

נתן בהט, בן 85 בעת האירוע, ראה את המחבלים חולפים על פני הבית ומסתובבים מחוץ לו. למרות זאת, הוא החליט לצאת מהממ"ד ולהכין לעצמו ארוחת בוקר. הוא ראה את שכניו ממול – משפחת מונדר, יפה אדר, דיצה היימן ומרגלית מוזס – נחטפים באכזריות.

בדרך שלא ניתן להסבירה, ביתו של נתן נשאר ללא פגע, ושום מחבל לא נכנס אליו. בית זה הוא אחד מששת הבתים היחידים בניר עוז שלא נכנסו אליהם המחבלים, ושלא ניזוקו בשום צורה.

מה קרה מאז

נתן, ששרד בטבח, חזר להתגורר בניר עוז ומאז מסייע בתחזוקת היישוב ובתהליכי הבנייה.