נעמית דקל חן

כאן גרה

בבית זה התגוררה נעמית דקל חן. בבית הזה גידלה את ארבעת ילדיה – איתי, דותן, שגיא ואופיר.

נעמית הייתה רכזת ענף הנוי בקיבוץ, וטיפחה בגאווה גינה עצומה ומיוחדת וגם שילבה בה עבודות יד ופסלים מעשה ידיה.

שניים מילדיה, אופיר ושגיא, בחרו לשוב לקיבוץ ולהקים בו את משפחתם.

7.10

ב-7.10 היו בקיבוץ.

אופיר, יוסי בעלה ושני ילדיהם ניצלו בנס.

שגיא, בנה של נעמית, נלקח בשבי בזמן שהגן על משפחתו ששהתה בממ"ד.

אשתו אביטל, שהייתה אז בהיריון מתקדם, ושתי בנותיה, ניצלו בנס. מאז נולדה גם שחר מזל, בעוד שגיא בשבי.

נעמית נחטפה כאשר יצאה מביתה לאחר שהועלה באש, והועלתה על רכב יחד עם חברות אחרות מהקיבוץ. כאשר הגיעו לשדות הקיבוץ, הגיע מסוק קרב וירה כמה יריות במטרה לעצור את הרכב, והצליח לפגוע בכמה מהמחבלים. נעמית ניצלה את הרגע, ואף שנפצעה מהירי בעצמה, הצליחה לברוח עת העמידה פני מתה, והמחבלים השאירו אותה שוכבת בשדות. במסע לא ייאמן היא הצליחה להגיע בכוחות עצמה בחזרה לקיבוץ, לביתה של אופיר, ושרדה.

מה קרה מאז

כיום נעמית מתגוררת יחד עם קהילת ניר עוז בכרמי גת בקריית גת, לצד משפחתו של שגיא ומשפחתה של אופיר.

ב-15.2.25, לאחר 498 ימים בשבי החמאס, שגיא בנה של נעמית שוחרר בעסקה ושב לחיק משפחתו. ב-26.1.26, לאחר 843 ימים של מאבק על השבת כל החטופים, החטוף האחרון הושב לקבורה.