כאן גר
בבית זה גר רותם שמיר, בן 31, דור שלישי למקימי הקיבוץ חנה ומיור לביא. חי רוב חייו בקיבוץ, בקרבת המשפחה והקהילה, ועבד במרכז המדעי-חינוכי "גרובטק" במועצה, יחד עם בת דודתו ארבל יהוד. בבית זה נהג לארח את החברים מהקיבוץ ובני הדודים האהובים.
7.10
ב-7.10 שהה בביתו יחד עם ששי, הכלב של בת זוגו, ששהתה בחו״ל באותו זמן. באזור השעה 9:30 בבוקר נכנסו המחבלים לבית והרסו ובזזו את רכושו. במהלך היום המחבלים נלחמו כמה פעמים על דלת הממ״ד בניסיון לפתוח אותה. באחת הפעמים ירו לדלת הממ״ד, וקליע אחד חדר דרך הדלת ופגע ברגלו של ששי. רותם הצליח למנוע מהמחבלים להיכנס ושרד לבדו עד אזור השעה 15:30. אז שמע את בן דודתו נטע וכלבתו בורמה בחוץ וראה חייל מגיע דרך חור הקליע בדלת, והתפנה לחמ"ל הקיבוץ. עד אז לא ידע מה עלה בגורל משפחתו, כי הקשר עם הוריו, סבתו ובני דודיו נותק בבוקר.
מה קרה מאז
לאחר שהתפנה יחד עם שאר השורדים לחמ״ל, ראה שביניהם אין רבים מחבריו וגם בני דודתו – דולב יהוד ז״ל, שנחשב לחטוף עד מרץ 2024, ואז התגלו שרידי גופתו בקיבוץ, וארבל יהוד, שנחטפה מביתה יחד עם בן זוגה אריאל קוניו. ארבל הושבה לארץ ב-29.1.25, בעסקה השנייה, לאחר 482 ימים בשבי. אריאל הושב ב-13.10.2025, בעסקה השלישית, לאחר 738 ימים בשבי.