כאן גרה
בבית זה התגוררה רחל דנציג אלגרט.
רחל, בת 71, ילידת בת ים, הגיעה לקיבוץ בגרעין ״יעל״. רחל נישאה לאלכס דנציג ונולדו להם ארבעה ילדים, והם גדלו והתחנכו בניר עוז.
רחל אמנית, ציירת ופסלת. בקיבוץ עבדה בחינוך, עשתה אירועים כגון חתונות ובר מצוות, הפעילה מרכז שבו יכלו ילדים לעבוד בחומרי אמנות וכן לימדה אמנות בתיכון ״מעלה הבשור״. היא בעלת חוש הומור ואופי לא מתפשר, אוהבת מוסיקה וכלבים ולשחק רמי במרפסת.
7.10
ב-7.10 שהתה רחל עם שתי נכדותיה, עדן מאור, בת 15, שמתגוררת בניר עוז, ואחינעם, בת 16, מתל אביב. כשהחלה מתקפת הטילים נכנסו לממ"ד עם הכלבה האהובה בילי, קבלירית מהממת בת שנתיים.
בשעה 7:00 בבוקר יצאה רחל לשתות קפה במרפסת והבחינה באנשים שלא הכירה, ובמקביל צעקה לה עדן שיש מחבלים בבארי אצל חברה שלה. רחל מיד הבינה שאלו מחבלים מולה, סגרה את הדלת ורצה לממ"ד. הכלבה בילי שרצה בעקבותיה לא הספיקה להיכנס לממ"ד. בסביבות השעה 7:30 החלו המחבלים לפרוץ אל הבית, וכשהצליחו ניסו לפתוח את דלת הממ"ד בזמן שהם יורים על הדלת, ורחל אוחזת בידית ולא מרפה. כדור שחדר דרך הדלת עבר ליד רחל ונכנס בקיר. היא המשיכה לאחוז בדלת ולא עזבה.
הן ניסו להזעיק עזרה אך אף אחד לא הגיע.
לבסוף, בסביבות השעה 14:30 הגיע ירון, אבא של עדן, עם כוח ימ"ס, והם חילצו את רחל והבנות מהממ"ד.
שניים מילדיה של רחל, לי ומתי, שהתגוררו בניר עוז, שרדו את הטבח עם משפחתם.
מה קרה מאז
כיום רחל מתגוררת בבנימינה סמוך לבתה לי ולנכדותיה ששרדו את הטבח בניר עוז. רחל ממשיכה לפסל ולצייר.
אחיה איציק אלגרט נחטף פצוע לעזה והוחזר חלל לקבורה.
אבי ילדיה אלכס דנציג נרצח בשבי החמאס וגופתו הושבה לקבורה בניר עוז.
כלבתה האהובה בילי הושבה מעזה על ידי חייל מחטיבת גולני באפריל 2025, והמשפחה גילתה כי נחטפה לעזה ושרדה שם במשך כל הזמן הזה. היום בילי חיה איתה באושר.