כאן גר
בבית זה התגורר טום אנגל. טום, בן 21 בעת האירוע, הוא הבן הבכור של קרינה אנגלברט ורונן אנגל ז"ל. הוא הגיע עם משפחתו לניר עוז כפעוט מקיבוץ אליפז שבערבה, ונהפך מיד לילד ניר-עוזי. טום אהב להסתובב עם החברים בשבילי הקיבוץ יחף, לצאת לשדות ולהשתולל על הדשאים. הוא סיים את לימודיו בבית הספר נופי הבשור בשנת 2020, והתגייס לצבא, ליחידת "כפיר".
7.10
בשבת השחורה היה טום בשבת האחרונה של שירותו הצבאי, והוצב למשימות אבטחת יישובים ביהודה ושומרון, ליד הכפר חווארה, וכך ניצל מהטבח.
הוריו, קרינה ורונן, ואחיותיו, מיקה ויובל, היו בקיבוץ בעת האירוע. רונן, אביו, יצא להגן על הבית עם אקדחו האישי, נורה ונרצח, ונחטף כחלל לרצועת עזה.
אמו, קרינה, שיצאה אחריו להגן על בנותיה ונאבקה במחבלים, נחטפה לרצועה, בנפרד משתי בנותיה. הן נחטפו אחריה, ונפצעו בעקבות ירי של מסק"ר על העגלה שבה נלקחו. הן שהו בבית החולים נאצר בחאן יונס, ושם התאחדו עם אמן, ושוחררו לאחר 52 ימים בשבי. לאחר יותר משנתיים, רונן הושב לקבורה ולמנוחת עולמים באדמת ניר עוז.
מה קרה מאז
מיד לאחר הטבח הצטרף טום לקהילת ניר עוז באילת ולאחר מכן לכרמי גת, ושם חלק דירת שותפים עם צעירים אחרים. כיום טום מתגורר בתל אביב, אחרי שהשלים את חלומו לטייל בעולם, בדרום אמריקה ובארצות הברית.