כאן גרו
הודיה ומנשה, זוג סטודנטים, שגרו בבית מאז אוקטובר 2021.
7.10
ב-7.10 היו בבית ושמעו הכל, אך המחבלים לא נכנסו לבית. היריות, הקידוחים והצעקות בערבית היו קרובים מאוד, אבל לא בפנים, ועובדה זו עזרה להם להמשיך לקוות שיצאו מהיום הזה בחיים.
בשכונת הסטודנטים רוב התושבים נסעו לחג וכך ניצלו.
מי שכן היה בכפר הם זוג חבריהם – אליעד וטל, אשר התארחו בחג בדירה ממול ושרדו גם הם את הטבח, יחד עם שירז, חברה אחרת מהכפר. הכלבה שלהם, לונה, יצאה מהבית עם האזעקה הראשונה ונחטפה לעזה.
בדירה הסמוכה שהה רון, עוד סטודנט, והוא לא היה זמין מהבוקר לאחר שדיווח שמחבלים נכנסו אליו לבית, ולאורך היום חשבו שאינו בחיים. הדאגה והחרדה לשלומו היו קשות מנשוא, במקביל להודעות שקיבלו באפליקציית הקיבוץ "מקומי" כשתמונת המצב התבהרה לאט-לאט.
אחרי 11 שעות בממ"ד, כשהצבא בא להוציא אותם, התרגשו לגלות כי רון בחיים, התחבא מאחורי המיטה ושרד למרות שהמחבלים נכנסו ויצאו מביתו כל היום.
בדירה אחרת בכפר גרה נוי, שעברה לקיבוץ שבוע לפני כן. היא הייתה במסיבת הפסיידאק הסמוכה וברחה לכפר יחד עם עוד שני חברים מהמסיבה – קסניה ודב.
לאחר שניצלו מירי בשער הקיבוץ בבוקר הצליחו להגיע לממ"ד. המחבלים נכנסו לדירתה אך לא הצליחו להיכנס לממ"ד, והם ניצלו.